19/7 2011 - Tidig eftermiddag.

Nu blev det någon dags uppehåll med bloggandet iallafall, men jag kan glädja er med att jag ska försöka få in ett till inlägg ikväll, så ni får 2 stycken idag istället. Det blir väl bra?

Haft en ganska intressant förmiddag... På väg till stallet ringde telefonen, men eftersom jag inte kan prata medan jag kör moped, tänkte jag att jag väl får ringa upp vederbörande senare, för det var nog inte så jätteviktigt.
Väl i stallet kollade jag, och såg att det var Kicki som ringt. Och hon var ju i stallet, så då kunde vi ju prata face-to-face.

Hittade henne tillsammans med Lovisa, en liten tjej vid namn Rebecka och Rebeckas mamma i hagen - De höll på att ta in Dumle, skulle låna honom och rida en stund.
Det var det Kicki ringde om, och det är helt okay att dom lånar Dumle. Att bära på småtjejerna är inte så himla ansträngande för honom, och han är så duktig med barnen, så jag tror inte att någon är orolig för att något ska gå på tok.
Sagt och gjort - Dumle har fått tjänstgöra som barnridningsponny på morgonen, en uppgift som han (som vanligt) klarade galant. Ungarna älskade honom, och han verkade tycka att det var kul att få vara med.

Jag beundrar min pownie-pojke ibland... Endast 4 år gammal, riden regelbundet i ungefär 10 månader, och ändå beter han sig som en världsvan barnridningshäst som aldrig gjort annat och bär våra små stalltjejer som om de vore av porslin. Han vet verkligen vad som förväntas av honom.
Sen är jag så impad över att han är så försiktig med dem i övrigt också... Lovisa höll i grimskaftet själv när de skulle in från hagen (och en vuxen människa höll en hand i grimman såklart...) och han traskade med så snällt, gick inte för fort och var väldigt uppmärksam på vars hon var och vad hon gjorde. Och när de vill ge godis ur handen (vilket vi egentligen inte uppmuntrar, men det händer ju inte så ofta, så låt gå för den här gången då...) tar han det så fint och försiktigt med mjuka läppar, för att inte råka få med några fingrar.

Är det så himla konstigt att jag älskar min vackra, duktiga pownie över allt annat på jorden, när han uppför sig som om han var en ängel sänd från himlen. Jag tror ibland att det faktiskt är just det han är...

Senare i eftermiddag kommer Leona och ska rida ett pass, hon också. Hon har ju ridit lite lektioner på honom tidigare, så det kommer nog att gå superbra!
Mer om det får ni höra senare ikväll, och då ska ni även få en liten bildbomb på finaste Dammie-Dam-Dam. <3



Dumle och Lovisa på premiärturen i slutet av förra sommaren. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen