15/11 2011

Nyss kommit hem efter en lång men givande stallkväll.
Som jag skrev tidigare så klippte vi ju klart Dumle på morgonen, och det var riktigt bra, för han har fått jobba hårt ikväll och hade nog varit helt geggig om han hade haft björnfällen kvar.

Rebecca red honom som sagt på lektion, de hade bomarbete. Började lite lätt med att rida en bomserie på böjt spår, något som Dumle aldrig har gjort tidigare. Men han jobbade på ändå, och efter bara några små missar kom han in i det, och fixade det galant.
Sen kom nästa prövning - Galoppbom, på volt, har han heller aldrig fått prova på. Han är överhuvudtaget inte galopperad så mycket på volt med ryttare på ryggen.
Men även det fixade våran lilla guldklimp, och i båda varven dessutom.
Jag är otroligt stolt över att han löste dagens uppgifter så pass snabbt som han faktiskt gjorde. han är så klok, och vill så gärna göra rätt. Älsklingen! <3


Rebecca och Dumle ute i paddocken, väntar på att få gå in och rida lektion.


Här syns det att vi har missat lite kring huvudet när vi klippte, men det gör ingenting, för han är iallafall det finaste som finns. <3

Imorrn ska vi ta en stillsam promenad, jag och min Dammie. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen