Idag...

Jaa, jag hade planerat en uteritt idag, det var som ändå skönt väder och det snöade inte... så jag började med att jag mockade och gjorde mat inne, och så tänkte jag ta några kärror i hagen innan...
Och i hagen tinar det fort, så länge man håller efter och krattar bort gammalt som ligegr på isen, så jag påtade på en stund och gjorde några fina högar som jag tänkte köra bort... Så körde jag fast med kärran i leran!
för er som inte vet så är det en nerförsbacke ner till våra hagar, vilket innebär uppförsbacke till stallet... där är det enda ställe som det tinat så mkt så det är barmark... och djup äcklig lera. Där kärran körde fast. Och först blev jag arg. Sen blev jag jättearg. Sen blev jag skitförbannad och gav upp. var tvungen att vänta på at kajza skulle komma och hjälpa mig lös med kärran.
.
Kärran blev stående mitt i backen, det blev ingen ridtur och hagen blev inte färdigskottad. jag fortsatte dock kratta bort lite till samt dikade lite så vattnet ska rinna undan någon gång...
.
Ja, det förstörde rätt mkt av mina planer, så imorron MÅSTE jag rida... då blir det en sväng i skogen, det lovar jag!
.
Matvrak AB! ;-P
.
//Hedda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen