Kvällens ridpass...

hade ju kvällsfodring ikväll, och hade tänkt låta Dumle-gubben vila idag, eftersom han säkerligen skulle vara blöt efter dagens regnande.
Men när alla hästar var intagna kunde jag konstatera att han inte var nå blöt alls, och dessutom var jag riiiktigt ridsugen. Så jag klädde på honom sadel och träns och for ut på en liten ridtur.
 
Dumle var faktiskt riktigt PIGG idag. Pinnade på redan från första stund, vilket är ovanligt när det gäller honom. han brukar vra hur seeeg som helst när man går hemifrån, inte så sugen på att jobba...
Red upp till ridklubben, "bakvägen" över bron. tavade från salmela och hela vägen bort till bron, småskuttade över vattenpölar på vägen. Gulle-gubben. <3

Väl uppe på ridklubben gick vi in i stora paddocken en stund, och jobbade först övergångar skritt-trav, samt några galoppfattningar. Han var en aning lätt i bakdelen, sparkade bakut några gånger i galoppfattningarna. Buspojken...
Det stod några kryss uppställda, så då blev det lite skuttande också. Det tog en stund för Dumle-liten att komma igång, de första sprången blev mest kråkhopp, men när han väl blivit varm i kläderna drog han jättemycket mot hindrena och hoppade med fin teknik. Det går framåt. <3

Travade halva vägen hem, och satt sedan av och ledde honom resten av vägen. Han var svettig, men förtfarande pigg och glad. Min fina Dumle-skrutt. <3

Min fina Dumle-skrutt, redo för kvällens ridpass! <3

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen