Små pownisar - Del 1

Någonting som jag länge har tänkt på - Blir det mer och mer populärt att skaffa små ponnysar??
Vet att många, liksom jag själv, hellre väljer att köpa en liten ponny, oftast en shettis/shettiskorsning att jobba med, än en "normalstor" ponny/häst som man kan tävla och utvecklas med.

Varför??
Är det kanske så att ridning och tävling blir allt mer överskattat - man kanske helt enkelt bara har ett hästintresse, inte ett ridintresse?? Eller kanske tänker man att det är lättare att jobba med en liten ponny, för att dom är lättare att hantera?? Eller kanske är det en ekonomisk fråga, en liten häst tar mindre plats, äter mindre, och om man inte kan rida på den behöver man heller inte slänga ut massa pengar på "onödig" utrustning, tränings och tävlingskostnader.

Ni får gärna slänga in en kommentar, vad ni tror om det hela. Ikväll eller imorgon kommer nämligen ett lite längre inlägg, i ämnet "små pownisar", som jag hoppas att ni uppskattar.

Min älskade lilla pownie och Jag. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen