Lite ovant kanske??

Nattsuddar idag igen, i know, men det är för att jag har så lite att göra. Alleles strax krypa i säng, men först ett litet inlägg.

Som Hedda skrev tidigare, så har det varit skitväder idag. Skitväder, skitväder, skitväder.
Därför fick inte Dumle följa med på uteritten idag. Han skulle nog inte uppskattat det, sen har han korta ben, svårt att hänga med... Ja, finns hur många bortförklaringar som helst. Kanske fick han inte följ med pga att jag var för bekväm för att åka upp och hämta honom?? hmm...

Iallafall, så valde jag att ta en Ridskoleponny istället. Harry, som var Dumles bästis på tävlingen förra helgen!
Jag red honom mycket förr. Tävlat honom i både hoppning och dressyr när vi båda var yngre. När han var ny, pigg och glad och extremt mycket bockigare än han är nu. Det var tider det...

Kan ju säga att det kändes grymt ovant att sitta på en lite större ponny, även om Harry inte är så stor han heller, så är det skillnad. Skillnad i steget, skillnad i temperamentet, skillnad i sadelstorlek, skillnad i allt.
Men det som kändes mest var nog storleken och tyngden i handen. Harry är ju lite starkare än Dumle, och rids av så många, blir lätt lite tung i handen och man får "ta i" lite mer. Till skillnad från lilla D, som man bara behöver krama tygeln lite lätt på för att få respons.

Lite ovant, Yes, men kan iallafall säga att jag ångrar lite att jag inte tog Dumle, för han skulle nog ha tyckt att det var lite kul iallafall. men å andra sidan fick ju harry vara med och ha kul istället, annars kanske han hade blivit smått ledsen??
Nej, nu spårar inlägget. Dags att gå och sova.

Min kompis för dagen. Fotad av Tilda (Tack för lånet)

Imorgon (Eller, om man ska vara petig, idag) har vi kvällsfodring, så det blir ingen Dumletid förrän sena eftermiddagen. Men ska försöka uppdatera ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen