Bästa passet EVER!!! :-D

Idag har jag och Dumle tråcklat dressyr. Och som rubriken anger var det bästa dressyrpasset EVER!!! fast jag skulle gärna vilja skriva hittills, eftersom jag hoppas och tror att han kommer att fortsätta utvecklas och bli ännu finare! :-D
.
Nå, till saken nudå. Kände redan när jag satt upp vid stallet att han var en piggelin ponny idag. Bevisade han också på vägen ner, då han faktiskt skyggade för en massa saker som han gått förbi en miljard ggr... Snöklimpar, hundar, människor som bara står... Men som sagt, piggelin!!!
Värsta tajmingen hade vi också, anlände till ridklubben just som ponnylektionen i gamla var slut. sen tog det circus 10 min för matte att klä av sig och "prata klart" med alla folk vi träffade. ;-P
.
I början av passet var lilla D stretig i truten och springig i benen. Vi inledde med att rida några steg sidförande efter långsidan, lägga en volt, flytta några steg, lägga en volt etc. i båda varven samt trava på framåt längs kortsidorna.
Dumle har nu börjat hajja det där med sidförande riktigt bra, och trots att han är inte riktigt nöjd alltid med den nya uppgiften gör han det man ber om även om han låter som om man håller på att ta kål på honom under tiden. ;-P
Sen övergick vi till att trava på serpentiner samt på de stora volterna och jobba med ställning/böjning. Han kom riktigt loss och var jättefin efter en stund, lång och låg med bra stöd i båda tyglarna!
Sen tog vi några galoppfattningar och rullade på längs fyrkanten och på volterna i galopp. Rätt galopp i varje fattning förutom en hö galopp i vänster varv. Men även galoppen var fin idag, och några ögonblick sökte han stöd även här.
Efter galoppjobbet gick vi in på serpentinerna igen och ställde/böjde, och det gick toppen. han var mjuk och fin och frustade och var nöjd! Finaste älsklingspownien!! <3
Sen tog det x antal minuter för matte att få på kläderna och ta sig upp på den jättesvettiga och trötta Dumlen igen, och han blev allt lite otålig... Skrittade hemåt sen, och passade på att flytta några steg undan för skänkeln bara för att se om han var med. - Och det var han!
.
Väl hemma fick han välförtjänt betfor, en "avsvampning"(som han inte var så förtjust i) och ett täcke på. han rullade sig också, och verkade riktigt nöjd med sig själv!
.
Och jag är riktigt nöjd med min fina älskade ponny idag! :-D
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen