Dagens Ridpass!!

Uteritt på schemat även idag, men den här gången fick vi sällskap av Elina o Gromit. Underlaget var mycket sämre än igår, mycket hårdare och halare, och Dessutom blåste det halv storm!! Så det blev ett ganska lugnt pass med skritt och trav där underlaget tillät det.
Gromit var pigg och ganska irriterande! Han var beordrat att gå i rumpan på Dumle, eftersom han annars kan hitta på lite egna idéer, men att gå bakom en ponny vars bakdel når honom ungefär upp till bringan var ingen bra "stoppkloss". Han gick typ med sin panna/mule i min rygg mestadels, och hetsade, vilket är typiskt för Gromit. Knasponny!!
Dumle-gubben tog det med ro iallafall. Han är ju van vid Gromit, och vet att han är lite "speciell". Han var lite trött idag, jobbade inte riktigt på med samma energi som Måndag och Tisdag, men jag är ändå nöjd. Han lyssnade otroligt bra, trots störningsmomentet Gromit, och blåsten verkade inte bekomma honom det minsta. Söt-ponnyn min. <3
Dumle-älsklingen efter ridpasset. Lisa försökte få honom att stå stilla så jag kunde ta en bild, men det var lättare sagt än gjort, eftersom han ville "ta av kläderna och gå in och äta beeeetfor!!"
Älskade lilla knaspownien min. <3

Kommentarer
Postat av: krisitn

nä gu va söt ponny♥

2012-04-09 @ 09:08:55
URL: http://krisshast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen