Dumle behöver/Matte vill ha!

Jaa... eftersom det här är en tråkvecka, men samtidigt lite lugnt för dumle, så har han vilat även idag. inte för att han ska vaccineras imorron, utan för att det regnat på honom i hagen idag, och han var blöt och sur... men absolut inte "jag fryser-blöt", utan "Jag är blöt-blöt"... han gillar ju som bekant inte vatten.
.
Hur som helst ska ni få ett inlägg om vad Dumle behöver "handla". Observera att han BEHÖVER!
.
Ett regntäcke behöver han just nu... till dagar då det är spöregn, så han slipper bli blöt och sur... det gamla har Gromit, han själv eller nån annan tagit sönder...
.
Myggmedel behövs ALLTID på sommaren i Norrbotten...
.
Ett nytt vintertäcke till hösten/vintern. det gamla har han och Gromit busat sönder...
.
det är ungefär de 3 sakerna han är i behov av, de 2 första sakerna är han in behov av typ nu/snart...
.
Sen finns juh kategorin Matte vill ha, dvs egentligen halvt onödiga grejer som inte är livsviktiga...
För visst skulle han bli ännu mera sockersöt och vacker i tex:
.
Några nya, fina Lila schabrak?
.
Ett nytt, fint, lila pannband?
.
Nya, pluttiga benskydd???
.
och till allt det här vill matte såklart ha en:

Stübben rex sadel i dressyrmodell!
.
Tro mig, jag jobbar på det! :-D
//Hedda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen