Löshoppningen!!

Ikväll har jag och Hedda varit med Dumle och Cazphian till ridhuset för löshoppning.
Vägen dit vr en prövning - snor-halt, och ingen av hästarna är skodda... Dumle höll på att sätta sig på rumpan på vägen flera gånger, så till slut fick han gå halvvägs uppe i snödrivorna. Det funkade mycket bättre.
Cappie fick hoppa först, och sen var det Dumles tur. Ponnyn var idag ganska lat, han tyckte väl att han hade gjort sitt imorse... Först maskade han, men när vi väl "vevat igång honom" blev han tjurig och skulle inte låta sig fångas. Suck, ponny!!!
Några hyffsade språng på ca 50 cm fick han till iallafall. Dock är han ju lite... Ja, lat, för han stannar gärna direkt efter hindret och tycker att han är färdig, istället för att fortsätta framåt.
Men det kommer nog det också, så småningom. <3
.
Tyvärr har jag varken bilder eller filmer från kvällens aktivitet, eftersom jag hade fullt upp med att jaga Pownie.
Därför bjuder vi på en bild ur arkivet idag:
En snö-bild i brist på annat.
Gull-grisen min!
.
Har ju som sagt fått låna några hag-bilder från Elina, men dom får ni se imorrn istället för ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen