nu...

jag har suttit halva dagen och väntat, och ÄNTLIGEN har preliminära startlistor till på lördag kommit. tyvärr med ett litet bakslag...


finn 1 fel... Som ni ser är det bara 2 B-ponnyer. Vilket innebär en sammanslagning av Kat B+C, om det inte blir minst 1 till B-ponny anmäld. Det suger lite lätt... Dumle kan aldrig mäta sig med en stor ponny pga att han är en liten kille med korta ben... och Rebecca 13 år, hon ska rida mot de som är mycket äldre än henne... tex Jenny Hansson/Harry(som vi förövrigt samåker och är typ bästis med ;-P) som är 18. jag vet att det står i TR, men jag tycker det är orättvist! B-ponnyer och deras ryttare borde aldrig behöva tävla mot C-ponnyer! det säger jag inte bara för att jag själv äger en B-ponny, utan för att jag tycker så, och jag har tyckt så länge... gäller inte heller bara dressyren, utan även hoppning!

Nåväl, vi gör om strategin lite... vi åker dit för miljöträning och för att det är kul, och så får rebecca och Dumle rida för bättre poäng och procent än i Boden sist. Alltså har de bara sig själva att slå.

något som också är anmärkningsvärt inför den här tävlingen är antalet startande. På lördag är det ju ponny och på söndag är det häst. Hästförteckningarna ser liiite annorlunda ut:

Häst


Ponny

Jättemånga stora hästar men jättefå ponnyer = Jättetråkigt. Vars är alla ponnyer i helgen?

Nåväl, det lär ju vara rätt lugnt på tävlingsplatsen, passar ju bra för Dumle som är nog nyfiken på allt och alla i vanliga fall. <3


Kommentarer
Postat av: Erika

Tycker faktiskt också det är svindåligt när de slår ihop B och C ponnyer... Fast tycker motståndet för c ponnyerna blir svårare i hoppningen om det är mycket snäva svängar för b ponnyer kan oftast ta mycket snävare svängar än en c ponny och är mer vändbara.. -_-'



2012-05-24 @ 00:01:52
URL: http://teamnorr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen