Onsdag!

Idag var det min och Dumles dag. Jag funderade en lång stund på vad vi skulle hitta på, för han gick ju rätt hårt igår när rebecca red. Så kom jag på vad som är längesen vi gjorde. Longering!
.
Började med att han fick skritta och trava i bägge varven utan inspänning. han var inte jättepigg, men som vanligt uppmärksam på mig.
Så spände jag in honom, och vi travade på en stund. han fick en lång och fin överlinje och trampade på i ett bra tempo, utan att bli springig. Så övergick vi till att jobba lite galopp, tog nåt varv bara i höger galopp och koncentrerade mig mer på vänster galopp. Dvs, många fattningar åt vänster men inte galoppera så många steg. några gånger blev det fel galopp, men överlag var han på G idag!
.
Skrittade sen av längs cykelvägen, gick ner till tunneln och tillbaka. Sen är han ju så rolig när man är klar, han hinner inte mer än komma in i stallet så början han kräva sin betfor. *ler* Går dock aldrig ut ur boxen utan väntar tills den kommer, även om han är otålig i sin väntan.
.
innan jag red gjorde jag klart stallet samt mockade ut några hö-högar och bajs ur hagen. Har gett upp att försöka baxa skottkärran genom leran utan använder mockningspulkan igen. Det är visserligen svårare att dra den i lera än i snö och det ryms inte lika mycket som i en kärra, men det är ändå helsikes mycket lättare än när kärran kör fast!
.
Imorron siktar vi på en skogsritt, och vi hoppas att de fått bort vattnet från tunneln nu så det går att rida den vägen! :-D
.
Gammal longeringsbild från inridningen. Wilma hjälpte till! :-D
.
jag och mockningspulkan, från i vintras. ;-P
.
//Hedda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen