Otroligt...

Mycket känslor just nu...
Känns helt jäkla otroligt att våran älskade lilla Dumle har gått från det här:



...Till det här:

På bara 2 år!!!

Han var 2 år när vi köpte honom.
3 år när vi började hänga på honom. 2 gånger hängde vi, innan Emelie fick sitta upp!
Redan då var han en stjärna. Så obrydd, accepterade allt.
Några månader reds han med jämna mellanrum, alltid med ledare.
Innan vi bytte grimskaftet mot en longerlina. Och Wilma fick vara först att trva honom uppsuttet.
Några veckors upprepning, innan vi kunde släppa honom helt.
Och ytterligare några veckor innan Hedda galopperade honom uppsuttet första gången.

Vi tog ut honom på sin första skogstur en sensommakväll. En trygg Ridskolehäst fick vi låna som sällskap.
Men Dumle tog täten, gick först från början till slut. Uppförde sig som om han gjort det miljontals gånger...

Älskade lilla Pownie. Jag kan inte med ord beskriva hur otroligt stolt jag är över hur långt han har kommit. Trots sin ringa storlek och sina korta ben är han bara bäst! Ingen stor häst i världen kan mäta sig med Världens Bästa Dumle!!
Han gläder så otroligt många, bara genom att vara sig själv. Så otroligt snäll, lätt och behaglig att hantera. Lugnet själv, även i situationer då vilken gammel-häst som helst skulle spåra.
Och han är bara 5 år...
Älskade, underbara Dumle. Han har hela livet framför sig.
Jag hoppas, tror och vill att han kommer att nå stora framgångar under sin livstid. Att han kommer att bli något stort. Om än inte för många, så kanske bara för en person?

Det lämnar jag till Framtiden att utvisa. Just nu är han "bara" Världens Bästa Dumle, med Världens Bästa Blogg, läst av ca 1500 unika människor varje dag. Bara det måste väl säga någonting om hur STOR denna lilla ponny egentligen är???

Hur som helst så är han min Älskade lilla Pownie. Min bästa vän. Mitt allt.
Jag älskar min Dumle! <3



Kommentarer
Postat av: Maria

Han ÄR en verkligt extraordinär ponny, one-of-a-kind. Dumle. <3 Ni har all rätt att vara stolta.

2012-05-02 @ 23:11:20
Postat av: matilda

skillnad!

2012-05-02 @ 23:25:23
URL: http://skogsrusset.blogg.se/
Postat av: Sofie- Allroundponnysar

tack detsamma :D allt bra me dig?

2012-05-03 @ 07:24:46
URL: http://allroundponnysar.blogg.se/
Postat av: johanna sällström

SV: tack så mycket! :)

2012-05-03 @ 07:35:03
URL: http://jsjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen