Dagens.

Idag åkte jag til stallet vid 13-tiden och gav hästarna middag. Vi skulle ju fota Dumle, jag och Emmy, så han fick äta lite hö inne...
 
Efter fotosessionen var jag tvungen att stressa iväg och rida Bertie, och sen blev det inte så mkt gjort, för klockan var en himla massa... hade ju tänkt rida ut en sväng idag, men fick kasta om planerna lite. Vi hade kvällsfodringen, så jag passade på att ta ut den lille på lina, i enda syfte att han skulle få röra på sig idag.
 
Oh, shit, så fin han var! :-D Bara träns på huvet, en longerlina och en pisk hade jag, och han var pigg och på, svarade på minsta lilla framåtdrivning. travade på som värsta "vanliga" ponnyn, tog fattning direkt på rösten. Jättehärligt när han är så villig och så med! :-D
Och när han är så vill man ju hålla på en stund, så vi varierade lite travjobb med korta galoppsträckor, och han var med varje gång. Inge fel galopp och inga "jag ignorerar dig för att jag är trött nu", utan från början till slut var det ett bra pass för killen. Så himla roligt! men OJ, så svettig han blev, så fick svampa av honom efteråt.
 
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen