Halleluja Movement!!

Nu ikväll har jag ridit ett dressyrpass på ridklubben, för Kicki.
 
Vet inte riktigt vart jag ska börja någonstans... Min älskade Lilla D var pigg, alert, lyhörd och framåt från början till slut!! Han var så galet fin, så det var svårt att tro att det var MIN pownie jag satt på!
 
Vi började med att rida lite serpentinbågar i skritt, med volter till vänster när vi passerade medellinjen. Det gick jättebra, han var grymt pigg och tendenserade till att vilja börja takta emellanåt, så det blev att fokusera mycket på takten. Sen red vi skänkelvikning snett igenom (Kalasfin, även om han inte klarar hela diagonalen så går han från klarhet till klarhet, och tappar inte så mycket framåtbjudning!) och sen red vi samma övning i andra varvet, fast i trav. 
Där någonstans lossnade han på riktigt, bar sig i en balanserad, lång och låg form, och travade på ordentligt framåt utan att jag behövde överanvända skänkeln. Lovely.
 
Bytte varv igen, och red övningen i trav åt andra hållet - Klockrent.
Sen var det dags för galopp, på stora volten. Klockrena fattningar I BÅDA VARVEN, en ponny med bra framåtbjudning, som lyssnade uppmärksamt och "kom tillbaka" korta stunder, utan att vilja bryta av. man får dock sträcka upp på ytter ordentligt i vänstervarvet, så att han inte kör ut bogen och flyter ut, men det var inga större problem.
 
Min fina, fina älskade pownie. Guld värd var han idag, verkligen, och jag vill även skicka ett stort TACK till Kicki för en rolig övning!! <3
 
Sunshine. <3

Kommentarer
Postat av: Freja

Alltså vad är han för färg?? Alldrig sett sån nån gång. Vacker!!

Svar: Han är isabellskäck. Mycket fin. Tack. <3
Dumle

2012-09-27 @ 23:57:19
Postat av: alice

Vilken söt ponni.

Svar: Tack! =)
Dumle

2012-09-27 @ 23:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen