Skogspownien!

Nyss kommit hem från stallet. 
Det blev en uteritt även idag, men vi tog det lite lugnare än igår, och var inte ute lika länge. Bara typ 1½ timma.
 
Som vanligt så ledde jag honom en bit efter vägen inna jag satt upp, så han fick skritta fram utan tyngd på ryggen. Sen när vi hade kommit igenom tunneln satt jag upp, och började trava när vi kom ut på raksträckan.
Även idag var Dumle en pigg pownie, och riktigt fin och mjuk och lyhörd redan från början.
 
Jobbade lite galopp, innan vi svängde av och klättrade uppför älgtornsbacken. Väl uppe på stora slingan valde jag att rida på lite småstigar, istället för att följa vägen. Blev mest skritt där, och Dumle fick lyfta på benen och se sig för ordentligt.
Vi avslutade med att rida hoppslingan ett varv, innan vi skrittade nerför skjutbanebacken och sen travade vi hemåt.
 
 
Fina killen min. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen