Dagens Dumle!

Här får ni rapport ifrån dagens ridlektion!
 
Efter lunch hade vi ett riktigt aprilväder - sol, regn, hagel, snö, sol. När vi åkte till stallet sken i alla fall solen igen. :) Dumle följde glatt med in från hagen och stod och mumsade hö när vi borstade och pysslade om honom. På väg upp till klubben var det en sträck på slutet som var väldigt gyttijig och blöt, så Rebecka satt av och så gick vi uppe på den smala gräsvallen som förutom ett brett dike bidrar till att avgränsa ridvägen från bilvägen. Dumle blev gaaanska busig där uppe och låtsades vara rädd för bilar. :)
 
Dagens lektion hölls av en vikarie. De fick träna ridvägar i både skritt och en hel del trav och även om Dumle var lite loj så gjorde han det han skulle och det såg balanserat och fokuserat ut. Inget vinglande utan fina ridvägar. Duktiga!
 
På hemvägen var han lugn och inte lika störd över lera. Hemma i sin box fick han såklart sin betfor och sitt äpple innan han fick gå ut i hagen. Rebecka brukar skratta åt att han gör "äppelmos". Kolla in bilden på söt-mulen - ser ni äppelmoset?! <3
 
*mumsigt*

Kommentarer
Postat av: Katarina Gebart

Hej,

Jag behöver enkätsvar från bloggläsare av hästbloggar. Till min masteruppsats undersöker jag produktplacering och marknadsföring på hästbloggar.

Alla svar jag kan få uppskattas och är viktiga för undersökningen!

Länken går direkt till enkäten:
https://www.surveymonkey.com/s/hastbloggundersokning

2013-04-29 @ 11:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen