Dagens Ridpass

ja, som sagt var, så blev det ju en uteritt idag. Det var superhärligt, snöigt, någorlunda ljust, och ganska bra underlag! Det packade lite i hovarna på honom, men det åtgärdade vi genom att växla gångarter titt som tätt.
 
han var inte jättepigg, Dumle, utan snarare lite "lagom". Tänkte framåt, men hade inga egna idéer om vad han ville göra, utan följde mina anvisningar. När vi hade skrittat fram uppemot Bränslan så fick han jogga, anpassade tygeln till vars han ville ha sitt huvud, och fick till en ganska bra trav, och en jättebra form på ponnyn! Han jobbade med hela kroppen, utan att bli för lång/låg och ut med mjukt stöd på bettet.
 
Väl ute i skogen tog vi några längre galopp-sträckor. Kortade och längde, samt strävade efter att "lyfta upp" honom lite när han blev alltför låg med huvudet. Jobbigt, tyckte Dumle, men gjorde ändå sitt bästa. varvade galopp-jobbet med trav, och hittade en ganska spänstig, framåttänkande trav i min pownie, som jag inte är alltför bortskämd med. Kul!
På hemvägen var han rejält trött, så vi skrittade hela vägen från tunneln och hem - Tog ca 20 minuter. han verkade nöjd med det konceptet, frustade måååånga gånger och skrittade på med mjuka steg.
 
Överlag kändes han som sagt inte jättepigg idag, men otroligt mjuk och "elastisk", om ni förstår hur jag menar. Gymnastiserad och nöjd.
 
Tack för idag Älskling. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen