Fredag...

Ja, ni som varit in här och läst tidigare imorse, såg nog att jag råkat posta ett inlägg som inte platsar här... Ett inlägg som jag egentligen skulle postat i min egen blogg, men av någon anledning virrade jag till det och skrev inlägget i fel blogg. Så dumt det kan bli ibland...
 
Var och släppte ut hästarna vid 6-tiden imorse, eftersom Hedda började jobba vid 7. Hästarna var iallafall relativt morgonpigga, och Dumle var riktigt dum med Kostas på morgonen!!!
När de kommit ut i hagen ställde han sig mitt framför Kostas, och började slå åt honom. Flera gånger sparkade han  och höll på, tills Kostas blev less, drog tag i täcket och lyfte upp halva Dumle i luften.
men Dumle gav sig inte för det, utan fortsatte trakassera sin hagkompis, tills han gick och ställde sig på andra sidan om bollen. Antar att Dumle ville ha Kostas plats vid frukostbordet. Knasiga lilla pownie...
 
Nu är jag alldeles strax på väg till stallet igen. Ska mocka och fixa maten åt Dumle, som vilar idag eftersom han ska hoppa imorrn. Sen ska jag och Maria städa lite hagar, så det är rent och fint nu när vi åker bort i helgen.
 
Dumle och Fia förra vintern... Fia hade liiite bättre pli på Dumle än vad Kostas har...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 Besokstoppen